Kesihatan itu wang..

Assalamualaikum dan selamat pagi rakan penulis hebat sekalian.

Menulis dan terus menulis supaya kita sama-sama dapat berkongsi idea menjadi penulis hebat dan mampu memberi manfaat kepada orang lain.

Kadang-kadang idea kita banyak untuk dikongsikan, dan kadang-kadang idea itu hilang sedangkan dalam kepala sangat banyak yang ingin dikongsikan.

Pagi tadi saya mendapat ilham untuk berkongsi idea bahawa Sihat Itu Menjimatkan. Bagaimana untuk mendapat sihat yang menjimatkan.

Pertama sekali dan terutamanya dalam bulan puasa ini, jika kita memilih untuk membeli makanan diluar pastikan kita mengutamakan kebersihan. Kebersihan dari segala segi, bayangkan tubuh badan kita dan ahli keluarga kita adalah sangat berharga.

Pernah tak kawan-kawan melihat tempat makan yang dikunjungi ramai orang tetapi keadaan sekitarnya sangat tidak baik. Apabila kita mendekati gerai tersebut, hidung kita dapat menangkap bau tikus dan juga bau sampah yang tidak diuruskan dengan sempurna.

Walaupon semua orang mengatakan makanan di situ sangat sedap, tetapi ingatlah bahawa kebesihan lebih penting. Manusia semasa makan tidak pentingkan kebersihan, tetapi apabila menghadapi masalah keracunan makanan kita terus menyalahkan pihak tertentu. Kenapa diri kita sendiri tidak bertanggungjawab atas pilihan yang kita buat.

Comments

Popular posts from this blog

Kuah kacang dari Azie Kitchen..

Membuka akaun CDS...real story ni..

Resipi mee kari istimewa.