Untung saham 20% dalam 3 minggu sahaja.....

Assalamualaikum dan salam kejayaan dan kekayaan pada semua readers blog saya....

Firstly trimas kerana sudi singgah ke blog saya ni....

saya sangat excited dan teruja sebenarnya hendak menulis perkongsian tentang pelaburan saham saya di blog ini sebab ianya sangat best dan superb.Ni feeling newbie macam saya ni la...

saya tak sangka yang saya boleh menjana profit 3 angka dengan hanya melabur saham di bursa malaysia di kamar tidur sambil goyang kaki dan 'picit-picit' smartphone dan guna tab sahaja.

sebab dulu saya sangat fobia dan sceptical bila dengar sahaja perkataan pelaburan saham. bila saya dengar ada orang yang mampu jadi jutawan atau ada orang yang mampu menjana ribuan ringgit dengan hanya melabur saham, saya seolah-olah tidak percaya

dalam hati kecil ini selalu berbisik

'Emmm ...alah. mesti dia orang tipu'

biasalah. saya manusia biasa juga.  

Sebenarnya saya nak sangat jadi insan berjaya seperti mereka, namun disebabkan sikap negatif saya yang 'bermaharajalela' dalam diri, impian dan hasrat saya itu musnah kerana keegoan dan ketakutan yang memakan diri sendiri.

tapi sekarang saya lebih positif dan rasa ketakutan saya kian pudar kerana selepas saya belajar ilmu bisnes daripada mentor saya, saya seperti bersemangat semula ke dunia ini.

saya sangat bersyukur kerana berada dalam kumpulan orang yang terbukti berjaya dan berjiwa positif. pesan mentor saya jika kita nak berjaya, kita kena belajar dari mereka yang sudah terbukti berjaya dan insyaAllah kita akan 'terpaksa' berjaya juga

syukur. alhamdulillah.

saya berjaya dan berusaha mencari ilmu pelaburan saham melalui pembacaan buku, internet,grup support dan sebagainya.

lebih setahun saya mencari ilmu itu dan akhirnya Allah mempertemukan saya dengan insan berhati mulia (sekarang merupakan sifu saham saya) di facebook selepas saya membeli e-booknya yang bernilai hanya RM30+ RM20 untuk pendaftaran.

hasil belajar dari e-book itu dan tunjuk ajar sifu, saya berjaya menjana profit dalam saham 3 angka dalam masa seminggu sahaja.

Lihat lah. Terbukti lah

apa yang mentor bisnes saya pesan iaitu, jika kita nak berjaya dalam apa-apa bidang, kita kena berguru dengan mereka yang sudah terbukti berjaya kerana ia merupakan jalan 'short-cut' dalam mencapai impian 


ini untung pelaburan saham saya dalam kaunter Jaskita...20% dalam masa 3 minggu sahaja.... sebenarnya ini merupakan portfolio saya yang ke-1 selepas portfolio 1 dan 2 mencatatkan keuntungan yang positif.Sebelum ini portfolio ke-2  dan ke-3 saya ialah KPSCB dan Iris.

 Ini adalah senarai watchlist saya.Sekarang ni zaman siber banyak apps yang kita boleh guna .....

 Ini portfolio saya....

 Ini buku rujukan saya yang pertama yang di suggest oleh seorang kawan...Best... 


Antara sebab yang membuatkan saya perlu labur saham adalah selepas saya ada ilmu tentang saham dan selepas berguru dengan sifu.

saya sangat happy sebab dapat beat dividen ASB yang sangat 'tinggi' dan di idam-idamkan oleh parents kita semua iaitu sebanyak 8% SETAHUN! (sarcastic) haha jangan marah yerrrr....dulu pun saya sibuk tunggu bulan Januari sebab nak sangat dividen ASB tu walhal ciput sangat....tapi ok juga daripada tak de langsungkan.....

Kepada yang nak belajar: 

  • Cara buka akaun CDS,
  • Cara nak buka trading akaun,
  • Cara nak masuk Bursa saham,
  • Cara nak install apps saham dalam HP,
  • Nak e-book saham- ni yang paling penting,
  • Dan boleh buat sebarang pertanyaan tentang saham.......
Sila wasap saya 018-5787295 (wasap sahaja) atau boleh masej saya 017-5159695...jangan call saya coz saya busy....unless kita dah date nak talk ....saya bukan otai saham tapi untuk memulakan langkah pertama , saya boleh bantu anda....untuk semua ilmu di atas saya cas anda RM70 sahaja......dare to success??

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kuah kacang dari Azie Kitchen..

Membuka akaun CDS...real story ni..

Resipi mee kari istimewa.