Yesss...KPSCB

Salam sejahtera dan salam kekayaan dan kejayaan kepada pembaca semua....

Alhamdulillah akhirnya experiment aku yang pertama dengan Bursa Saham Malaysia berjaya juga...
kepada pembaca semua janganlah anggap aku ni riak ke sombong ke ye...
Aku ni kalau boleh nak share dengan you ollss kejayaan aku ni....hikhikhik...tak lah banyak profit yang aku buat pun...belum lagi ...tersangat lah jauhnya aku dari Warren Buffet tu...korang nak tahu ke banyak mana aku buat profit dalam masa 3 minggu aku hold kaunter ni????

Nak tahu ??? angkat tangan cepat tapi biarlah aku bagi tahu profit yang akau dapat dulu supaya korang pun tak le tertanya-tanyakan....ehem..ehem...Profit aku RM240.00 je....hahaha   jangan lah korang gelak ye...pada aku ini satu kejayaan BESOOOO...yelah aku mana pernah buat kerja ni...main-main saham ni bukan bidang aku...tapi itulah aku..aku ni suka ambik cabaran terutamanya bab duit ni...maklumlah aku ni mata duitan..

Macam mana aku boleh pilih kaunter ni??korang mungkin nak tahu macam mana aku pilih kaunter ni...disebabkan aku ni newbie maka aku pun rujuklah dengan mentor aku....remiser akulah sebenarnya...dia seorang lelaki cina yang handsome..tapi pelat sikit cakap melayu ..aku apalagi kalau wasap ngan dia belasah je la broken english ngan melayu sikit tapi dia ok je...selalu reply wasap aku...... tu yang aku happy dapat dia jadi remiser aku...so far kalau aku tanya kaunter apa aku boleh buat profit dia suggest la beberapa kaunter...pendekkata aku dah berazam Tahun Baru Cina ni aku nak hadiahkan dia sekotak limau ...bukan rasuah ye...ni tanda terima kasih aku sebab dia ni saboooo banyak ngan perangai aku yang banyak songeh...

Begitulah kisah aku bermula dengan Bursa Saham ni...dan sekarang adalah aku beberapa portfilio mudah-mudahan aku akan sabar dan berjaya menjadi seorang trader dan invester...aku ni kura-kura lambat sikit...tapi tak pe kura-kura konsistent right?


Comments

  1. tahniah kak..bleh tk bg no tel kak,sy nk bertanya pasal saham.tq

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kuah kacang dari Azie Kitchen..

Membuka akaun CDS...real story ni..

Resipi mee kari istimewa.